A zöldmarketing perspektívái

Szerzők

  • Katalin Schäfferné Dudás Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Gazdálkodástani Doktori Iskola

Absztrakt

A marketing tudományát a közgazdaságtan tudományába, mint nagyobb egységbe tudjuk behelyezni. Sajnos a közgazdaságtan hagyományos szemlélete - különös tekintettel a neoklasszikus közgazdaságtanra - gyökeresen ellentmond a környezet megóvásával kapcsolatos követelményeknek. „A természetes erőforrásokat szabadnak, azaz ingyenesnek tekinti, az embert gyakorlatilag csak pénzben kifejezhető szempontok alapján mérlegelő gazdasági lényként értelmezi, a fejlődés fő célját és ismérvét pedig a korlátlan növekedéssel teszi egyenlővé” [Tóth 1995]. Napjainkban egy új tudományterület kialakulásának, az ökológiai közgazdaságtan fejlődésének lehetünk szemtanúi, amely olyan transzdiszciplináris megközelítés, melynek célja az ökológia és a gazdaság összefüggéseinek megértése a fenntartható fejlődés érdekében [Búzás és tsai 2004].

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-01

Hogyan kell idézni

Schäfferné Dudás, K. (2019) „A zöldmarketing perspektívái”, Marketing & Menedzsment, 41(6), o. 4–12. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1173 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Zöldmarketing