A környezettudatos magatartás és az országimázs kapcsolata

Szerzők

  • Barbara Jenes Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet

Absztrakt

Napjainkban egy ország megítélésére jelentős mértében hat az adott ország környezeti állapota, lakosságának környezet iránti érzékenysége, a környezetvédelem fejlettsége. A szakirodalom egyes esetekben az országimázs definíciókban is említi a környezet-, valamint a környezetvédelem állapotát, mint a nemzetkép-alakító tényezők egyikét. Az egyes országok lakosságának környezeti kérdések iránti attitűdje tehát eltérő lehet, és ennek megfelelően más és más az egyes nemzetek „környezeti aspektusú” külső-, illetve belső imázsa is. A szerző jelen tanulmányában ismerteti a környezettudatos fogyasztói magatartás, valamint az országimázs témakörének alapfogalmait, a legfontosabb hazai, és nemzetközi kutatásokat, majd vizsgálja a két szakterület összefüggéseit, keresztmetszetét.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-01

Hogyan kell idézni

Jenes, B. (2019) „A környezettudatos magatartás és az országimázs kapcsolata”, Marketing & Menedzsment, 41(6). Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1210 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Zöldmarketing