Madarat tolláról, márkát fogyasztójáról...

A személyiség és a kapcsolatok két megközelítése, avagy hogyan gondolkodik a marketing és a lélektan a személyiségről

Szerzők

  • Angéla Márton Research International Hoffmann

Absztrakt

Nincs új a nap alatt, vagy legalábbis nem sok a forradalmi újdonság. Ennek ellenére a meglévő tudás rendszerezhető, újragondolható, elemezhető és fejleszthető, ahogyan a különböző igények, elvárások is alakulnak, fejlődnek. Nincs ez másként a marketing esetében sem, amikor a piackutatással szemben támasztott igényeiről beszélünk.
Kezdetben a márka személyiségén és a márka személyiségének mozgatórugóin volt a figyelem fókusza. Idővel a marketing továbblépett, és érdeklődése a fogyasztók személyisége felé fordult. Többé már nem volt elegendő a fogyasztók demográfiai adatait és profilját prezentálni, hanem fontossá váltak a fogyasztói motivációk, attitűdök, szemléletek.
A fogyasztó személyisége került górcső alá.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-27

Hogyan kell idézni

Márton, A. (2019) „Madarat tolláról, márkát fogyasztójáról. : A személyiség és a kapcsolatok két megközelítése, avagy hogyan gondolkodik a marketing és a lélektan a személyiségről”, Marketing & Menedzsment, 38(1), o. 14–18. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1269 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Márkakutatás