A szegmensmarketing jelentősége: példák egy globális adatbázisból

Szerzők

  • Adél Győri TGI Magyarország

Absztrakt

Valószínűleg nincs olyan, marketingben vagy kommunikációban dolgozó szakember, aki legtöbbször nem a főbevásárló, városi, ABC1 státuszú célcsoportot szeretné meggyőzni. Pedig mindannyian tudjuk vagy sejtjük, hogy ez a célcsoport sokféle emberből áll - vannak köztük márkaorientáltak, minőségorientáltak és olyanok, akik csak az árat nézik vásárláskor. Vannak köztük egyedülállók, házasok, elváltak, van, akinek egy gyereke van, van, akinek sok, van, akinek nincs. Vannak köztük dinamikus, kihívást keresők és tradicionális, békességre vágyók. Ezek a csoportok mind-mind másféle fogyasztási szerkezettel rendelkeznek, és másféle üzenetekre nyitottak. A szegmensmarketing ezeket a célcsoportokat keresi, definiálja, írja le és célozza meg.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-07

Hogyan kell idézni

Győri, A. (2019) „A szegmensmarketing jelentősége: példák egy globális adatbázisból”, Marketing & Menedzsment, 37(4), o. 4–13. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1468 (Elérés: 12 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Szegmensmarketing - Fókuszban a romák