A direkt marketing hazai története
Absztrakt
1989 előtt a direkt marketing Magyarországon gyakorlatilag teljesen ismeretlen volt. A rendszerváltás után csakúgy, mint sok más új üzletág, a DM is rohamos fejlődésnek indult, ezen belül is először az áruküldés. Egy komoly probléma azonban már a kezdeteknél felmerült, amely a DM hírnevének sokat ártott. Minden piacon a több száz tisztességes cég mellett vannak „kóklerek”, de mivel nálunk már a fejlődés kezdeti stádiumában megjelentek ezek a cégek, sokan ezekkel azonosították a direkt marketinget. Tehették ezt azért, mivel nem voltak ennek az iparágnak hagyományai, az átlagember nem ismerte ezt a technikát, tehát a kezdeti rossz tapasztalatok alapján ítélte meg az iparágat. Jelen történeti és fogalmi áttekintéssel igyekszünk korrigálni a téves hiedelmeket és helyére tenni napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő reklámágazatát.