Muszáj az EU-ról kommunikálni? IGEN! Az EU események kommunikációja és nem kommunikációja az EU-ban: kudarcok és sikerek
Absztrakt
Az EU Kommunikációs Közalapítvány (EUKK) megrendelésében készült magyarországi EU-kommunikációs kampány szakmai szempontból is igen nagy figyelmet kapott. A kialakult szakmai viták alapján a rengeteg kérdést tehetnénk fel, kezdve olyanokkal, hogy: egyáltalán muszáj az EU-ról kommunikálni?, vagy jobban kampányolnak, kampányoltak más országokban, és természetesen azt, hogy lehetett volna jobban csinálni? Sokan sokféle választ adnának ezekre a kérdésekre. Ebben a cikkben megpróbálom összefoglalni mindazokat a tapasztalatokat és tanulságokat, amelyek az EU-s témájú népszavazásokkal kapcsolatos kommunikációkat jellemezték, bővebben kitérve három jellemző példára, a svéd, az osztrák, illetve a közelmúlt ír népszavazásának kommunikációjára. Természetesen, a külföldi példák fényében a magyarországi kampánnyal kapcsolatosan is lehet következtetéseket levonni...