Muszáj az EU-ról kommunikálni? IGEN! Az EU események kommunikációja és nem kommunikációja az EU-ban: kudarcok és sikerek

Szerzők

  • János Gulyás Young & Rubicam

Absztrakt

Az EU Kommunikációs Közalapítvány (EUKK) megrendelésében készült magyarországi EU-kommunikációs kampány szakmai szempontból is igen nagy figyelmet kapott. A kialakult szakmai viták alapján a rengeteg kérdést tehetnénk fel, kezdve olyanokkal, hogy: egyáltalán muszáj az EU-ról kommunikálni?, vagy jobban kampányolnak, kampányoltak más országokban, és természetesen azt, hogy lehetett volna jobban csinálni? Sokan sokféle választ adnának ezekre a kérdésekre. Ebben a cikkben megpróbálom összefoglalni mindazokat a tapasztalatokat és tanulságokat, amelyek az EU-s témájú népszavazásokkal kapcsolatos kommunikációkat jellemezték, bővebben kitérve három jellemző példára, a svéd, az osztrák, illetve a közelmúlt ír népszavazásának kommunikációjára. Természetesen, a külföldi példák fényében a magyarországi kampánnyal kapcsolatosan is lehet következtetéseket levonni...

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-08

Hogyan kell idézni

Gulyás, J. (2019) „Muszáj az EU-ról kommunikálni? IGEN! Az EU események kommunikációja és nem kommunikációja az EU-ban: kudarcok és sikerek”, Marketing & Menedzsment, 37(2), o. 41–46. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1501 (Elérés: 26 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

EU kommunikáció - Tények és tanulságok