Az információ- és tudáspiac új szereplője: az információbróker

Szerzők

  • Gábor Mikulás GM Consulting

Absztrakt

Míg ezer éve a föld birtoklása, majd az ipari forradalom idejétől a termelőeszközök és a fizikai erőforrások, addig a posztindusztriális társadalomban az információ jelenti a hatalom birtoklásának kulcsát. Az alapvető kérdések azonban mindvégig megmaradtak: ki, mennyi idő alatt, hogyan és milyen hatékonysággal tudja megszerezni hatalmának eszközeit. Nem beszélve arról, hogy modern korunkban még meg kell küzdenünk az információk óriási mennyiségével, nem elég birtokolnunk azokat, ugyanis az igazi hatalmat valójában a redszerezett, célirányos, speciális tudás jelenti. Az információbrókerek feladata tulajdonképpen abban áll, hogy ezt a tudást megrendelőinek ne csak megszerezze, hanem meg is alkossa.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-09

Hogyan kell idézni

Mikulás, G. (2019) „Az információ- és tudáspiac új szereplője: az információbróker”, Marketing & Menedzsment, 37(1), o. 17–24. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1511 (Elérés: 26 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Tudásmenedzsment