Menedzserek információszerzési módszerei: egy vizsgálat eredményei

Szerzők

  • Amdissa Daba Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar

Absztrakt

A vállalkozás nyereségét és a sikert a mindennapi döntéshozatal határozza meg. Egy bonyolult döntési szituációban annyi információt kell értékelnünk, amennyit csak lehetséges, ehhez azonban szükséges egy olyan eszköz, amellyel ezt az értékelést kompletté, hatékonnyá és fájdalommentessé tehetjük. Hasonlóan: az új és meglévő projektek megfelelő menedzselése egy vállalat (vállalkozás) sikerének - kudarcának meghatározó tényezője. Mivel döntéseink potenciálisan kihatnak nyereségünkre, üzleti fejlesztéseinkre, végső soron a vállalat, a vállalkozás túlélésére, ezért konzisztensen a lehető legjobb döntésekre kell törekednünk. Ehhez a döntésnek minden fontos tényezőjét számba kell vennünk - beleértve a kvalitatív és a szubjektív tényezőket is - és értékelnünk kell az ezek közötti viszonyt is. Mivel fel kell tételeznünk, hogy a szervezet teljesítménye nagymértékben a jó vezetésen múlik, ezért nyilvánvalóan elméletek tömegét kell elviselnünk, amelyek mind ennek titkát vélik megtalálni.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Daba, A. (2019) „Menedzserek információszerzési módszerei: egy vizsgálat eredményei”, Marketing & Menedzsment, 35(2), o. 23–27. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1675 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketing, közigazgatás, közszolgáltatás