A Pécsi Tudományegyetem stratégiájának marketing-kutatási adatbázisa

Szerzők

  • Krisztián Stiegervald PTE Marketing Tanszék

Absztrakt

2000. január 1-jén radikális változások történtek a magyar felsőoktatás intézmény-rendszerében: létrejöttek az integrált egyetemek, az önálló főiskolák. Olyan „megaintézmények" alakultak, amelyek irányításánál már szükségessé vált, szükségessé válik a korszerű menedzsment módszerek alkalmazása. Az egyetemeknek, főiskoláknak megfelelő, piacképes stratégiára van szükségük, hogy alkalmazkodni tudjanak az oktatási piac szerkezetében bekövetkezett változásokhoz, hogy képesek legyenek kiaknázni az új helyzet nyújtotta lehetőségeket. Az ilyen követelményeknek eleget tevő stratégia kidolgozásának alapja, kiindulópontja jelenlegi helyzetünk ismerete: a szükséges információk összegyűjtése és értékelése.
Az új kihívásnak eleget téve - az oktatási kormányzat reformprogramjával összhangban - márciusban a Pécsi Tudományegyetemen széleskörű, többféle módszerrel készülő felmérés kezdődött. Jelen cikkünkben megpróbáljuk ennek a hatalmas kutatásnak az eredményeit röviden összefoglalni.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-16

Hogyan kell idézni

Stiegervald, K. (2019) „A Pécsi Tudományegyetem stratégiájának marketing-kutatási adatbázisa”, Marketing & Menedzsment, 34(5), o. 18–22. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1722 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

30 éves a Pécsi Marketing Tanszék