Találkozás a marketinggel

Szerzők

  • Dezső Molnár BKÁE

Absztrakt

A fogyasztási cikkeket gyártó ipar - ezen belül a divatipar - termékeinek hazai piaci helyzete az 1968. évi gazdasági reformok kezdetén kritikussá vált. A reform sikerét veszélyeztető áruhiány megelőzésére - a piac törvényszerűségeit figyelmen kívül hagyva - politikai döntés született a termelés növelésére, a kínálati bőség létrehozására. Mindez a keresletet nem ösztönözte, a lakosság fogyasztása nem nőtt, kínálati többlet keletkezett, s mivel az ipar növelte eladásait, ezáltal eladatlan készletek halmozódtak fel a kereskedelemben.
A kereskedelmi vállalatok az év során csökkenteni kényszerültek az iparnak adott rendeléseiket, emiatt csökkent a termelési kapacitások kihasználása, a termelő egységek munkával való ellátottsága, mindez kihatott az 1968 utáni néhány esztendőre is.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-17

Hogyan kell idézni

Molnár, D. (2019) „Találkozás a marketinggel”, Marketing & Menedzsment, 34(2), o. 4–6. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1811 (Elérés: 25 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

30 éves a Közgáz Marketing Tanszéke