Vállalkozások az EU-csatlakozás előtt

Szerzők

  • László Józsa Veszprémi Egyetem
  • Annamária Sasné Grósz Veszprémi Egyetem
  • Tibor Tatay

Absztrakt

A 90-es évek végének általános tendenciája a globalizáció, ami Európában a piacok összekapcsoló­dása és a politikai döntések hatására még erőteljesebb, mint a világ más részein. Az Európai Unióhoz való csatlakozás iránti törekvések és az ezzel együttjáró folyamatok - a gazdasági és társadalmi határok felszámolása - következtében ma már a kis- és közepes vállalkozásoknál is fontos a globális gondolkodásmód kialakítása. Az EU-hoz való csatlakozás nem csak akkor érinti a vállalatokat, ha valamelyik társország piacán szeretnének értékesíteni, hanem akkor is, ha saját piacukon akarnak talpon maradni. A vállalkozás ezentúl egy igen kiterjedt piacon fog tevékenykedni, ahol a verseny erős, és a versenytársak általában jól kidolgozott marketingstratégiák alapján hozzák meg döntéseiket. A Veszprémi Egyetem Gazdaságtan Tanszéke által végzett kutatás többek között azt próbálta vizsgálni, hogy a magyarországi kisvállalkozások a marketing alkalmazásának területén mennyire készültek fel a várható erős versenyre. A felmérést az ország különböző területein fekvő 4 megyében végeztük el, hogy alkalmunk legyen figyelni az esetleges regionális kü­lönbségekre is.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Józsa, L., Sasné Grósz, A. és Tatay, T. (2019) „Vállalkozások az EU-csatlakozás előtt”, Marketing & Menedzsment, 33(5), o. 15–18. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1874 (Elérés: 26 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Magyar Marketing Műhelyek