A termelésmenedzsment stratégiai szemlélete

Szerzők

  • Veronika Bencze JPTE Közgazdaságtudományi Kar

Absztrakt

Az elmúlt néhány évtizedben az üzleti életben - és így a termelésmenedzsment területén is - nagy változások történtek. A stratégiai gondolkodás iránti igény sohasem merült fel annyira élesen, mint napjainkban. A piac a hatvanas-hetvenes években telítődött, a cégek elérték növekedésük határait: központi kérdéssé vált az innováció, a gyorsan változó üzleti környezet jobb megértése, a fő kompetenciák figyelembevétele és nem utolsósorban a fogyasztók/ügyfelek elvárásainak mind pontosabb teljesítése. A dolgozat négy fő részre tagolható: először áttekintést adok a cégek működésére, stratégiájára nagy hatást gyakorló eseményekről, a világgazdaságban tapasztalható trendekről, a második részben a termelési stratégia folyamatmodelljét, továbbá a termelés területén felmerülő döntéseket ismertetem. Az ebben szereplő gondolatokat a harmadik részben kiegészítem vállalati példákkal a cégeknél végbemenő stratégiai szemléletváltás lényegi pontjainak szemléltetése céljából. Az utolsó gondolati egység a stratégiai és a taktikai szint, valamint a rövid és a hosszú táv helyes arányának megválasztását taglalja.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Bencze, V. (2019) „A termelésmenedzsment stratégiai szemlélete”, Marketing & Menedzsment, 31(4), o. 11–18. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2105 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Vállalkozás és stratégiák