Marketingszövetkezetek a magyar mezőgazdaságban?

Szerzők

  • István Szabó Questor Rt., Szeged

Absztrakt

A mezőgazdaság jelentősége és helyzete közismert Magyarországon. Az utóbbi pár évben az ágazat mélyreható változásokon ment keresztül, melyek elsősorban piaci és strukturális jellegűek. Drámai változást jelentett néhány éve a KGST-piac összeomlása; a helyettük belépő nyugati piacok elvárásai nagyságrendekkel szigorúbbak. Jelentős változás a mezőgazdaság teljes tulajdoni átstrukturálódása is a rendszerváltást követően. Minden jel afelé mutat, hogy a mezőgazdaságot a piac-, a fogyasztóorientált termelés felé kell fejleszteni A marketing mezőgazdasági alkalmazása azonban speciális terület, ebben a szektorban ugyanis kevés olyan méretű termelő- egység van, amely a marketingfeladatok önálló elvégzésére képes. Ennek a cikknek a témája egy Magyarországon eléggé elfelejtett, illetve alig ismert módszer, a szövetkezeti marketing.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-02

Hogyan kell idézni

Szabó, I. (2019) „Marketingszövetkezetek a magyar mezőgazdaságban?”, Marketing & Menedzsment, 29(3), o. 30–34. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2430 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Mezőgazdaságunk és az EU