Az önkéntes véradás hazai médiareprezentációjának empirikus vizsgálata egyetemi hallgatók mintáján

Szerzők

  • László Dorner Eszterházy Károly Egyetem

DOI:

https://doi.org/10.15170/MM.2020.54.04.02

Kulcsszavak:

önkéntes véradás, médiareprezentáció, kommunikáció, marketing, internet

Absztrakt

A TANULMÁNY CÉLJA

Az önkéntes véradás hazai kommunikációs és médiareprezentációjának vizsgálata: milyen platformokon, milyen időközönként találkoznak a témával az egyetemi hallgatók, mennyire hatékonyan szólítják meg őket a jelenlegi toborzási módszerek, platformok, reklámok, a személyt körülvevő társas kapcsolati háló. Ezen kívül a véradással kapcsolatos tudnivalók ismerete is vizsgálatunk tárgyát képezte.

ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN

Véradó (N=250) és nem véradó (N=262) felsőoktatásban tanuló hallgatók vettek részt korábbi nemzetközi kutatásokban (Zito et al 2012) használt, valamint saját szerkesztésű önkitöltős kérdőívekkel végzett vizsgálatunkban.

LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK

A társas kapcsolatok mind a véradók, mind a nem véradók megszólításában kiemelt jelentőséggel bírnak: a szülők és barátok mellett az aktív véradók meggyőzésben betöltött szerepét emelhetjük ki. Az információszerzésben az internetes médiafelületek és a nyomtatott sajtótermékek, a kampányelemeknél a személyes példamutatás és a gondolkodásra késztető üzenetek hatékonysága mutatható ki. A korrekt tájékoztatás (a véradás feltételeiről, folyamatáról és a kizárás okairól) és a személyzet empatikus hozzáállása, kommunikációs készsége egyértelműen hozzájárulhatnak a véradás elkezdéséhez.

GYAKORLATI JAVASLATOK

Az aktív véradók toborzásban betöltött szerepének növelése, a fiatalok igényeihez illesztett, főként digitális térben megvalósuló, folyamatos információáramlást biztosító, dinamikus marketing- és kommunikációs stratégia alkalmazása javíthatja a célcsoport toborzásának és megtartásának hatékonyságát.

Köszönetnyilvánítás: Köszönöm a Magyar Vöröskeresztnek a kutatásban nyújtott segítségét.

Információk a szerzőről

László Dorner, Eszterházy Károly Egyetem

Tanársegéd

##submission.downloads##

Megjelent

2021-01-21

Hogyan kell idézni

Dorner, L. (2021) „Az önkéntes véradás hazai médiareprezentációjának empirikus vizsgálata egyetemi hallgatók mintáján”, Marketing & Menedzsment, 54(4), o. 23–38. doi: 10.15170/MM.2020.54.04.02.

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek

Hasonló cikkek

<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.