Politikai marketing, árpolitika, korrupció
Kulcsszavak:
politikai marketing, árpolitika, pártfinanszírozás, korrupcióAbsztrakt
A politikai marketing a marketingtudomány rendkívül izgalmas és egyre komolyabb szereppel bíró, ugyanakkor számos vitát is kiváltó alkalmazási területe. A nemzetközi és hazai irodalomban megjelenő tanulmányok elméleti igényessége eltérő, és a teoretikus tisztázatlanságok jól érzékelhetően hátráltatják a marketing politikai terepen történő hatásos alkalmazását. A politikai marketing eszköztárát tekintve is nagy a bizonytalanság, ahány nevesebb szakíró, szinte annyi állásfoglalás.
E tanulmány alapvető célja az árpolitika érvényesülésének vizsgálata a politikai marketing terepén. Felmerül az a kérdés is: kapcsolódik-e, és ha igen, milyen módon a politikai marketing árpolitikai eszköztára a politikai korrupciós jelenségek 'menedzseléséhez'.