A hazai munkahelyi étkezés fogyasztói piacának többdimenziós szegmentációja
Kulcsszavak:
munkahelyi étkezés, élelmiszer-preferencia, klaszteranalízisAbsztrakt
Jelen tanulmány egy országos, 1000 fős felmérés részeredményét mutatja be azzal az alapvető célkitűzéssel, hogy a hazai munkahelyi étkezés fogyasztói piacát a demográfiai karakterek mellett az élelmiszer-fogyasztói preferencia, az étkezési szokások és az értékrend alapján is karakterizálja. A kutatási eredmények feldolgozása során a leíró statisztikák mellett két- és többváltozós összefüggés- vizsgálatokat végeztem khi-négyzet próba, faktor-, klaszter- és varianciaanalízis segítségével. A kutatás eredményei alapján számos releváns ismérv szerint jellemezhetők a hazai munkahelyi étkezés fogyasztói szegmensei, körvonalazhatók azok a speciális marketingaktivitások, amelyek szükségesek a munkahelyi étkezés fogyasztói szegmenseinek eléréséhez.