A marketing információk szerepe és jelentősége a vezetői döntéshozatalban és a piaci tanulásban

Szerzők

  • Tamara Keszey Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet

Absztrakt

Tanulmányunkban - a marketing menedzsment és a szervezeti magatartás kutatási eredményeire alapozva - arra a kérdésre keressük a választ, milyen értéklánc mentén alakul a piackutatásból származó információ marketing-tudássá. Mitől függ, hogy a kutatási tanulmány csak egy újabb „papírkupac”, vagy a vezetői döntéstámogatás hasznos eszköze lesz? A versenytársak hasonló információkhoz férnek hozzá - ez elsősorban anyagi kérdés; ugyanakkor eltér az a képességük, hogyan tudják ezeket az adatokat a vállalat egyéni „gépi kódjára” lefordítani. A szerző többváltozós matematikai-statisztikai modell felállításával azonosítja azokat a változókat, amelyek leginkább magyarázzák piackutatások eltérő mértékű felhasználását, majd azt egy hazai nagyvállalatokat reprezentáló kérdőíves felmérés mintáján empirikusan teszteli.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-13

Hogyan kell idézni

Keszey, T. (2019) „A marketing információk szerepe és jelentősége a vezetői döntéshozatalban és a piaci tanulásban”, Marketing & Menedzsment, 42(5-6), o. 70–81. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/494 (Elérés: 22 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketingkutatás