Adalékok a fogyasztói viselkedés vebleni interpretációjához

150 éve született Thorstein Veblen, a marketingtudomány első professzora

Szerzők

  • Péter Hausmann PTE-KTK Közgazdasági és Regionális Tudományok Intézete

Absztrakt

Adam Smith máig időtálló gondolatai által, illetve korának uralkodó közgazdasági nézetei óta rengeteget változott és egyúttal fejlődött a közgazdasági gondolkodás, ugyanakkor a gazdaságelmélet mind a mai napig adós maradt a fogyasztói viselkedés mögött meghúzódó jelenségek átfogó vizsgálatával. Talán a legelső, de kétség kívül a legmeghatározóbb és legmaradandóbb támadást Thorstein Veblen indította a „homo oeconomicus” emberképpel szemben. E tanulmányban az ő emlékének adózva próbáljuk felvázolni azokat a gondolatokat, amelyek alapjaiban törték ketté a fogyasztói viselkedés mechanikus felfogását, és alapozták meg a marketing fogyasztóközpontú és jóval komplexebb szemléletét.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-13

Hogyan kell idézni

Hausmann, P. (2019) „Adalékok a fogyasztói viselkedés vebleni interpretációjához: 150 éve született Thorstein Veblen, a marketingtudomány első professzora”, Marketing & Menedzsment, 42(4), o. 64–71. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/520 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Évforduló