Gyógyszerpiac az egészségügyi reformok után a nőgyógyászati termékek vonatkozásában

outcomes from a research

Szerzők

  • Barbara Gálné Knippel Richter Gedeon Nyrt. Nőgyógyászati Marketing Osztály ; Nyugat-Magyarországi Egyetem KTK Doktori Iskola Marketing alprogram

Absztrakt

A „gyógyszer-gazdaságossági” törvény célja a túlzott gyógyszerfogyasztás visszaszorítása és az olcsóbb, generikus szerek fogyasztására való áttérés volt. A szabályozási változtatások a piaci szereplők stratégiaváltását igénylik. Cikkemben a nőgyógyászati termékekre fókuszálok. Egy három pólusú piackutatás eredményeit taglalom. Megállapítom, hogy a marketingmix elemei közül az árpolitika szerepe megnőtt ezen a szakterületen is. Rávilágítok az online marketing adta lehetőségekre és megerősítem a face to face orvoslátogatások létjogosultságát. Megmutatom, hogy napjainkra kiemelt fontosságú lett a patikalátogatás és felértékelődőben van a lakosság vásárlói szerepe a gyógyszerpiacon.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-14

Hogyan kell idézni

Gálné Knippel, B. (2019) „Gyógyszerpiac az egészségügyi reformok után a nőgyógyászati termékek vonatkozásában: outcomes from a research”, Marketing & Menedzsment, 42(2), o. 60–69. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/545 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Orvosok, gyógyszerészek, betegek