Hogyan nézzünk fókuszcsoportot?

Szerzők

  • György Becker Qualitative Research, TNS Hungary

Absztrakt

A fókuszcsoport, mint kvalitatív műfaj, misztériumjáték. A kvantitatív kutatásokhoz képest alacsony elemszám és szubjektívnek nevezhető eredmények miatt körüllengi egyfajta lekicsinylés, ugyanakkor az alkalmazott pszichológiai módszerek és projektív technikák miatt átjárja némi ezoterikus misztikum. Játék is, mivel a tükör mögül szemlélődő Megbízó számára mutatvány, amelynek során a kutató cég prezentálja neki az ő saját fogyasztóját - in vitro. Minél szórakoztatóbban teszi, annál meggyőzőbb és sikeresebb a kutatás.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-24

Hogyan kell idézni

Becker, G. (2019) „Hogyan nézzünk fókuszcsoportot?”, Marketing & Menedzsment, 40(2-3), o. 4–8. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/745 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketingkutatás