A régiómarketing alkalmazása Székelyföld régiófejlesztésében

Szerzők

  • Gábor Kolumbán Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Csíkszeredái Kar

Absztrakt

Dolgozatomban megkülönböztetési javaslatot fogalmazok meg a régiómarketing és a regionális marketing fogalma és gyakorlata vonatkozásában. A megkülönböztetés abból a felismerésből fakad, hogy a régió önálló entitás, emergens tulajdonságokkal1, amelyek nem vezethetőek le a régiót alkotó struktúrák és intézmények működéséből. A régiót, mint olyat nem lehet „levezetni, kikövetkeztetni”, csupán megfigyelni és megtapasztalni. Ebben a megközelítésben a régiómarketing (marketing of the region) egy adott régió összetett működési formája, amely a marketingfunkciókat valósítja meg. Ezek olyan belső koordinációs tevékenységek és a külvilággal, környezettel való kapcsolattartásnak azon formái, amelyek a régió koherenciáját, egyediségét határozzák meg.
A régiómarketing ebben az értelemben a régió létezésének egyik markáns velejárója, stratégiai fontosságú területe.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-29

Hogyan kell idézni

Kolumbán, G. (2019) „A régiómarketing alkalmazása Székelyföld régiófejlesztésében”, Marketing & Menedzsment, 38(6-1), o. 149–156. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/857 (Elérés: 22 november 2024).