Generáció- és médiakutatás között: keretek és megközelítések

Szerzők

  • Zsolt Szijártó Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék

Kulcsszavak:

médiakutatás, mediatizáció, domesztikáció, diffúzió, IT-nemzedék

Absztrakt

Mindig is ambivalens volt a korábbi generációk viszonya a felnövekvő, megerősödő új generációkkal kapcsolatban. Jelentős mértékben megváltozott szocializációs környezetük, így az új generációk szocializációja ezen módosult viszonyok között zajlik. Nehézséget jelent a szülőknek, a pedagógusoknak, a döntéshozóknak az új értékek befogadása, az új működési sémák megértése. Jelen tanulmány elsősorban kvantitatív kutatási eredményekről számol be, kiemelve a mai magyar fiatal 15-24 évesek, vagyis a Z, és a késői Y generáció életstílus jellemzőit.
A vizsgálatokból, a lefolytatott kutatásokból leszűrhető tapasztalatok, eredmények a kapcsolódó elméleti területek fejlődése mellett a célcsoportra vonatkozó gyakorlati döntések megalapozását is támogatják.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-31

Hogyan kell idézni

Szijártó, Z. (2019) „Generáció- és médiakutatás között: keretek és megközelítések”, Marketing & Menedzsment, 48(Különszám2), o. 17–25. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/925 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat