Tobacco Ads and Psychological Warfare Against Smoking

Authors

  • Ariel Zoltán Mitev

Abstract

A dohányzás témája örökzöld, vagy inkább azt mondhatnánk: örökszürke. Egy olyan tevékenységről van szó, amely rendkívül látványos, figyelemfelkeltő ereje igen nagy, ezért kiválóan alkalmas arra, hogy valamit kifejezzen, valamilyen üzenetet kommunikáljon a környezet számára. A dolgozatban a dohányreklámok és a dohányellenes reklámok harca kerül vizsgálat alá, de természetesen nem hagyhatóak figyelmen kívül a háttérben meghúzódó folyamatok sem, amelyeknek gyökerei a társadalom és a gazdaság feltáratlan mélyeibe vesznek. A kutatás során a szekunder és a primer módszerekre egyaránt támaszkodtam. Felkerestem mind a dohánygyárak, mind pedig az egészségügyi szervezetek képviselőit, hogy az érem mindkét oldalát alaposan meg lehessen ismerni. Az érmét, amelyet már évszázadokkal ezelőtt a magasba dobtak, s hol az egyik, hol pedig a másik arcát csillantja meg.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Mitev, A. Z. (2019) “Tobacco Ads and Psychological Warfare Against Smoking”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 33(3-4), pp. 31–39. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1916 (Accessed: 29 November 2024).

Issue

Section

World of Ads