Market research focus groups: review of wide-spread characteristics
Abstract
A piackutatási fókuszcsoportok számos, széles körben alkalmazott szervezési és elemzési sajátossággal rendelkeznek. A cikkben ezek közül vizsgálok meg néhányat. Valóban szükségszerű-e, hogy a piackutatási fókuszcsoportok ismeretlenekből álljanak, és hogy a társas befolyás jelenségét hátrányos tényezőként kezeljék? Kell-e, hogy egy speciális detektívtükörrel rendelkező „mesterséges” környezetben kerüljön rájuk sor? Ezeket a kérdéseket feszegeti az írás.
Megválaszolásukban a szakirodalmon túl, építek korábbi eredményeimre. Hangsúlyosan támaszkodom azokra a gyakorlati tapasztalatokra is, amelyeket társadalomtudományi, piackutatási, politikai közvélemény-kutatási, illetve egyéb célú fókuszcsoportokhoz kapcsolódóan szereztem.
Downloads
Published
2019-10-19
How to Cite
Vicsek, L. (2019) “Market research focus groups: review of wide-spread characteristics”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 40(5-6), pp. 50–55. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/689 (Accessed: 29 November 2024).
Issue
Section
Consumer researches