A második esély problematikája az oktatási rendszerben
DOI:
https://doi.org/10.15170/SocRev.2019.12.01-02.03Kulcsszavak:
második esély, közoktatás, felsőoktatás, iskolarendszerű felnőttoktatásAbsztrakt
A tanulmány a második esély lehetőségeinek megjelenését vizsgálja a hazai közoktatás és felsőoktatás rendszerében. Kitér a korai iskolaelhagyás hazai helyzetére, valamint azokra a változásokra, melyek az iskolarendszerű felnőttoktatásban az utóbbi évtizedekben történtek. A szerző elemzi a felnőttkorban szerzett végzettségek egyenértékűségének kérdéseit is. A tanulmány leszögezi: ha a töredékvégzettségűek számára nem biztosítunk második esélyt, marginalizálódásuk elkerülhetetlen.
##submission.downloads##
Megjelent
2019-12-30
Hogyan kell idézni
Bajusz, K. (2019). A második esély problematikája az oktatási rendszerben. Szociális Szemle, 12(1-2), 50–57. https://doi.org/10.15170/SocRev.2019.12.01-02.03
Folyóirat szám
Rovat
Elméleti és összefoglaló tanulmányok