A második esély problematikája az oktatási rendszerben

Szerzők

  • Klára Bajusz Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Humán Fejlesztési és Művelődéstudományi Intézet, Felnőttképzési és Képességfejlesztési Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.15170/SocRev.2019.12.01-02.03

Kulcsszavak:

második esély, közoktatás, felsőoktatás, iskolarendszerű felnőttoktatás

Absztrakt

A tanulmány a második esély lehetőségeinek megjelenését vizsgálja a hazai közoktatás és felsőoktatás rendszerében. Kitér a korai iskolaelhagyás hazai helyzetére, valamint azokra a változásokra, melyek az iskolarendszerű felnőttoktatásban az utóbbi évtizedekben történtek. A szerző elemzi a felnőttkorban szerzett végzettségek egyenértékűségének kérdéseit is. A tanulmány leszögezi: ha a töredékvégzettségűek számára nem biztosítunk második esélyt, marginalizálódásuk elkerülhetetlen.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-30

Hogyan kell idézni

Bajusz, K. (2019). A második esély problematikája az oktatási rendszerben. Szociális Szemle, 12(1-2), 50–57. https://doi.org/10.15170/SocRev.2019.12.01-02.03

Folyóirat szám

Rovat

Elméleti és összefoglaló tanulmányok