Szekszárd város arculat alakításának kihívásai
DOI:
https://doi.org/10.15170/TM.2020.21.1-2.2Kulcsszavak:
Szekszárd, városmarketing, imázsAbsztrakt
Szekszárd arculata szempontjából ma is, és a jövőben is meghatározó marad a város természetes és épített környezete. A korábbi, időnként cserélődő arculat és imázs nem tett jót a város megítélésének. Pontosan meg kell határozni, hogy mit is akarunk üzenni a várost képviselő szlogenszerű mondattal. A város központi arculati elemeként a bor és a borászatok jelennek meg. Éppen ezért célszerű a „bor” szerepeltetése Szekszárd új imázsában. Az Önkormányzatnak egységes és minden területre kiterjedő kommunikációs stratégiát kell kidolgoznia és működtetnie. Mai felgyorsult és informalizált világunkban, ahol a kommunikáció társadalmi szintű folyamat, fontos feladattá vált egységes városkép kialakítása. Elkerülhetetlen a megfelelő külső és belső kommunikáció működtetése, mely által vonzóvá teheti a város önmagát, elsősorban a városlakók, másodsorban a rendszeresen, illetve alkalmanként a városba látogatók számára. Releváns tehát, hogy a város milyen – vállalható és világos – üzenetet, szlogent közvetít a külső környezete felé. Az empirikus kutatás – a szekszárdi lakosok, valamint a városban tanulók és dolgozók véleményét vizsgálva – online kérdőívezésen, mélyinterjúkon és személyes tapasztalatokon alapul.