HR reflexiók a pandémiás helyzetkezelés tükrében – Az első hullám tanulságai
DOI:
https://doi.org/10.15170/TM.2020.21.1-2.4Kulcsszavak:
home office, hatékonyság, vészhelyzet kezelésAbsztrakt
A COVID-19 elterjedésével nemzetközi és nemzeti szinten is nagy kihívások elé néz a HR szakma. Ezek közül elsősorban a hazai válságmenedzsmenti vizsgálatokat tesszük a középpontba, mert perceken belül kell reagálni az új rendeletekre, rendelkezésekre, különösen az első, tavaszi hullámban. Kvalitatív vizsgálatunk célja a szóbeli kikérdezés módszerével megállapítani, hogy mennyire voltak felkészülve a szervezetek a válságkezelésre mikro- és makromendzsmenti szinten. A mintavétel 2020. március végén, a Covid-19 világjárvány első hullámának csúcsán készült. Hipotéziseink szerint feltételezzük, hogy a vészhelyzetek új megoldási fordulatokat hoznak a szervezetek HR eljárásaiban, valamint a HR tanácsadói szakmának holisztikus látásmódja pozitív szemléletet hozott. Harmadik hipotézisünk alapján a home office bevezetése, és ezáltal a digitális kommunikáció növelte a munkavállalói hatékonyságot, végül megvizsgáltuk, hogy a home office bevezetése, és ezáltal a digitális kommunikáció növelte a munkavállalói szervezeti tanulásban való részvételt. A dolgozat első részében nyolc – a munkáltatói piac több szegmenséből érkező –szakemberrel készült interjút elemzünk, a tanulmány második részében esettanulmánnyal kiegészítve egy dél-dunántúli stratégiai vállalat pandémiás helyzetkezelését mutatjuk be.