Elégedettségi mérési módszerek jelentősége a közgazdasági szektorban

Szerzők

  • Gergely Horváth

DOI:

https://doi.org/10.15170/TM.2020.21.1-2.5

Kulcsszavak:

minőség, elégedettség, közgazdasági szektor

Absztrakt

A fogalmi-, illetve szakirodalmi összefoglalás céljával megírt tanulmány bemutatja a termelési szektorban használt különböző elégedettségi mérési módszereket (pl. a TQM mérési módszert), valamint foglalkozik a pénzügyi szektorban használatos elégedettségi módszerekkel is (pl. a CRM rendszer fontossága a pénzügyi szektorban). Az elégedettségi méréseknek legnagyobb problémája szolgáltatások esetén a szubjektivitás, ami azt jelenti, hogy a vállalat nem tud egyidejűleg minden célcsoportot elvárásai tekintetében teljes mértékben kielégíteni, ezért fontos a célcsoport megfelelő kiválasztása. Ebből kifolyólag a vendégelégedettség és a minőség mérése fontos egy vállalat számára, ugyanis lényeges információkat adhat a vállalati vezetőknek a termékek és szolgáltatások gyengeségeiről, erősségeiről (a megfelelő célcsoport kiválasztása érdekében) a jövőbeni nagyobb sikerek érdekében.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-12-30

Hogyan kell idézni

Horváth, G. (2020). Elégedettségi mérési módszerek jelentősége a közgazdasági szektorban. Tudásmenedzsment, 21(1-2), 50–65. https://doi.org/10.15170/TM.2020.21.1-2.5

Folyóirat szám

Rovat

Humánerőforrás-gazdálkodás, munkaerőpiac, közgazdaságtan