A tanító szakos hallgatók IKT ismeretei a matematika oktatásában
DOI:
https://doi.org/10.15170/TM.2020.21.1-2.17Kulcsszavak:
IKT eszközök, matematika, tanítóképzésAbsztrakt
Korábbi évben már foglalkoztunk a hagyományos és a digitális szemléltetés előnyeivel és hátrányaival; továbbá azzal, hogy hogyan lehet ezekkel az eszközökkel megismertetni a hallgatókat, és ezen eszközök oktatási módszertanát megvalósítani. Ezirányú vizsgálatunk folytatásaként már csupán a digitális ismeretekkel, eszközökkel foglalkozunk. Egy kutatás keretében kísérletet teszünk megvizsgálni, hogy milyen ismeretekkel rendelkeznek a hallgatók a digitális világban, milyen a hozzáállásuk a modern oktatási eszközök, szoftverek alkalmazásához. Egy kérdőív keretén belül célunk volt felmérni azt, hogy a hallgatók milyen digitális programokat, applikációkat ismernek, amelyeket később, hivatásuk során felhasználhatnak. Rendkívül fontosnak tartjuk a mai modern időkben, amikor az információs és kommunikációs technológiák (később: IKT) a mindennapjaink részévé váltak, hogy felmérjük a hallgatók ezirányú tudását, mely vizsgálat eredménye segítségünkre lehet az IKT eszközök használatának fejlesztésében. Távolabbi célunk az eredmények tükrében egy olyan oktatási programot megalkotni, amellyel a hallgatókat segíthetjük a digitális oktatásra való felkészülésben a matematika tantárgy keretein belül, de a tanult ismereteket hasznosíthatják majd későbbi hivatásuk más területein, tantárgyainál is.