A disztribúcióslánc-menedzsment eszközei - a magyar vállalati kör empirikus elemzése

Szerzők

  • Judit Nagy Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar Vállalatgazdaságtan Intézet

Kulcsszavak:

ellátási lánc, keresleti lánc, disztribúció, empirikus kutatás

Absztrakt

A tanulmány a Magyarországon működő vállalati ellátásilánc-menedzsment, azon belül is a disztribú­ciós oldal gyakorlatának elemzését adja. Tartalmazza azokat a menedzsment-megoldásokat, amelyek révén a vállalatok az információ és az anyagáramlás összehangolását, valamint a költség- és teljesítményelemzést végzik. A kutatás online kérdőíves vizsgálaton alapul (79 értékelhető válasz). Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar gazdaságban elkülöníthető a vállalatok egy olyan csoportja, amely a disztribú­ciós lánc menedzsmenteszközeit közepesen magas szinten alkalmazza, míg egy másik, amely e téren igen fejletlen. A szignifikáns különbség nemcsak az eszközök elterjedtségében, hanem a két vállalati klaszter közötti vevőkiszolgálási teljesítményben is megmutatkozik.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-06

Hogyan kell idézni

Nagy, J. (2019) „A disztribúcióslánc-menedzsment eszközei - a magyar vállalati kör empirikus elemzése”, Marketing & Menedzsment, 47(1), o. 21–32. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1032 (Elérés: 22 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketingkutatás

Hasonló cikkek

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.