Hatékony márkaépítés - Beszélgetés Berács József egyetemi tanárral, a Budapesti Corvinus Egyetem International Studies Center igazgatójával az EFFIE reklámhatékonysági verseny kapcsán

Szerzők

  • Enikő Saliga Próbakő Kommunikáció

Absztrakt

Az elmúlt egy évtizedben a menedzserirodalomban szemléletváltozás ment végbe.
Korábban kizárólag a könyv szerinti érték határozta meg, mennyit ér egy vállalat. Ma alapvetően háromféle értékről beszélünk: könyv szerinti, tőzsdei és márkaértékről. Arra már korábban is készültek különböző felmérések, hogy az első kettő hogyan viszonyul egymáshoz. Ezekből a kutatásokból kiderült, hogy az 500 világelső vállalatnál a részvényesi érték négyszerese a könyv szerinti értéknek. Ennek különféle okai lehetnek.
Közrejátszik az eszmei érték, a vállalati kultúra, a szellemi kapacitás, és még ezernyi más dolog. E két érték különbségében rejlik valahol a márkavagyon is.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-12

Hogyan kell idézni

Saliga, E. (2019) „Hatékony márkaépítés - Beszélgetés Berács József egyetemi tanárral, a Budapesti Corvinus Egyetem International Studies Center igazgatójával az EFFIE reklámhatékonysági verseny kapcsán”, Marketing & Menedzsment, 38(4), o. 72–76. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1131 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix