Effective brand building
Abstract
Az elmúlt egy évtizedben a menedzserirodalomban szemléletváltozás ment végbe.
Korábban kizárólag a könyv szerinti érték határozta meg, mennyit ér egy vállalat. Ma alapvetően háromféle értékről beszélünk: könyv szerinti, tőzsdei és márkaértékről. Arra már korábban is készültek különböző felmérések, hogy az első kettő hogyan viszonyul egymáshoz. Ezekből a kutatásokból kiderült, hogy az 500 világelső vállalatnál a részvényesi érték négyszerese a könyv szerinti értéknek. Ennek különféle okai lehetnek.
Közrejátszik az eszmei érték, a vállalati kultúra, a szellemi kapacitás, és még ezernyi más dolog. E két érték különbségében rejlik valahol a márkavagyon is.
Downloads
Published
2019-11-12
How to Cite
Saliga, E. (2019) “Effective brand building”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 38(4), pp. 72–76. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1131 (Accessed: 22 November 2024).
Issue
Section
M&M mix