Perszonalizáció: a személyre szóló marketingkommunikáció új technológiái
Absztrakt
A tömegmédia egy főt elérő olcsó árai miatt a mai piacon olyan reklámzaj alakult ki, ami miatt az emberek reklámkerülők, illetve immunisak lettek a reklámokra (ld. erről Kaizer Gábor írását). Ennek a helyzetnek a javítására kínál megoldást a perszonalizált marketing, amely egyesíti az adatbázis (database), a kapcsolati (relationship) és a vevői elégedettség (customer satisfaction) marketinget [1]. Elmélete szerint arra kell törekedni, hogy csak a legnagyobb vásárlási potenciával rendelkező fogyasztókat érjük el, lehetőleg akkor, amikor a legnagyobb esély van az üzenet befogadására és a vásárlás létrejöttére. Jelen tanulmány a személyre szóló marketing által használt új kommunikációs technológiákra mutat példákat. Ha azt gondolnánk, hogy ez a távoli jövő, vagy a Különvélemény című film részlete, hát nem. Ezek a technológiák már most rendelkezésre állnak, de még idő kell elterjedésükhöz.