Perszonalizáció: a személyre szóló marketingkommunikáció új technológiái

Szerzők

  • Gábor Bonyhádi BKF Kommunikációs Szak

Absztrakt

A tömegmédia egy főt elérő olcsó árai miatt a mai piacon olyan reklámzaj alakult ki, ami miatt az emberek reklámkerülők, illetve immunisak lettek a reklámokra (ld. erről Kaizer Gábor írását). Ennek a helyzetnek a javítására kínál megoldást a perszonalizált marketing, amely egyesíti az adatbázis (database), a kapcsolati (relationship) és a vevői elégedettség (customer satisfaction) marketinget [1]. Elmélete szerint arra kell törekedni, hogy csak a legnagyobb vásárlási potenciával rendelkező fogyasztókat érjük el, lehetőleg akkor, amikor a legnagyobb esély van az üzenet befogadására és a vásárlás létrejöttére. Jelen tanulmány a személyre szóló marketing által használt új kommunikációs technológiákra mutat példákat. Ha azt gondolnánk, hogy ez a távoli jövő, vagy a Különvélemény című film részlete, hát nem. Ezek a technológiák már most rendelkezésre állnak, de még idő kell elterjedésükhöz.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-26

Hogyan kell idézni

Bonyhádi, G. (2019) „Perszonalizáció: a személyre szóló marketingkommunikáció új technológiái”, Marketing & Menedzsment, 41(1), o. 21–25. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1251 (Elérés: 12 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Új kommunikációs eszközök

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei