A hazai kereskedelem bolthálózati és települési koncentrációja

Szerzők

  • Antal Seress MTA Közgazdaságtudományi Kutató Intézet

Absztrakt

A M&M legutóbbi számában a vállalati koncentráció tendenciáit elemeztük. E tanulmány az 1989-et követő időszak tekintetében az elsők között kísérli meg teljes körű makroszintű adatok alapján a hazai kereskedelem bolthálózati és települési koncentrációjának, továbbá ezek egyes hatásterületeinek vizsgálatát. A kutatás során a KSH-adatok állapján kidolgoztuk a makroszintű elemzést lehetővé tevő bolti és települési adatbázist. A vizsgált mutatók a KSH valamennyi működő boltra kiterjedő felvételének feldolgozásán alapulnak. Becsléssel állapítottuk meg az alapterület-kategóriák, továbbá a települések jogállása és népesség-kategóriái szerinti kiskereskedelmi forgalmakat. Ezt a létszám-kategóriánként eltérő egy m2-re jutó forgalmak segítségével végeztük el. A mutatók számításához az adatok részben a 1996., 2002. és 2003. év, részben a 2002. és 2003. év tekintetében álltak rendelkezésünkre.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-02

Hogyan kell idézni

Seress, A. (2019) „A hazai kereskedelem bolthálózati és települési koncentrációja”, Marketing & Menedzsment, 41(1), o. 52–62. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1256 (Elérés: 12 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix