The shop network and settlement concentration of the domestic commerce

Authors

  • Antal Seress MTA Közgazdaságtudományi Kutató Intézet

Abstract

A M&M legutóbbi számában a vállalati koncentráció tendenciáit elemeztük. E tanulmány az 1989-et követő időszak tekintetében az elsők között kísérli meg teljes körű makroszintű adatok alapján a hazai kereskedelem bolthálózati és települési koncentrációjának, továbbá ezek egyes hatásterületeinek vizsgálatát. A kutatás során a KSH-adatok állapján kidolgoztuk a makroszintű elemzést lehetővé tevő bolti és települési adatbázist. A vizsgált mutatók a KSH valamennyi működő boltra kiterjedő felvételének feldolgozásán alapulnak. Becsléssel állapítottuk meg az alapterület-kategóriák, továbbá a települések jogállása és népesség-kategóriái szerinti kiskereskedelmi forgalmakat. Ezt a létszám-kategóriánként eltérő egy m2-re jutó forgalmak segítségével végeztük el. A mutatók számításához az adatok részben a 1996., 2002. és 2003. év, részben a 2002. és 2003. év tekintetében álltak rendelkezésünkre.

Downloads

Published

2019-11-02

How to Cite

Seress, A. (2019) “The shop network and settlement concentration of the domestic commerce”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 41(1), pp. 52–62. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1256 (Accessed: 25 November 2024).

Issue

Section

M&M mix