A meghosszabbított kar: a vevőközeli funkciók outsourcingjának sajátosságai és a kihelyezési döntés operacionalizálhatóságának szempontjai

Szerzők

  • Attila Balogh Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Kar; Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Gazdálkodástani Doktori Program

Absztrakt

A szervezetek számára az innováció outsourcingon keresztül történő elérésének, illetve magának a kihelyezési gyakorlatnak számos jól ismert mozgatórugója létezik, így a teljesség igénye nélkül érdemes megemlíteni, hogy a szervezeti erőforrások limitáltak, a vállalatok nem rendelkezhetnek minden releváns területen a szükséges motivációval és tudásmélységgel, a kihelyezők pedig gyakran nem képesek elviselni a fejlesztési kockázatokat. Ugyancsak fontos érv a módszer mellett, hogy a nem kulcsfontosságú tevékenységek esetében a vállalat nem mindig tudja a legjobb szakembereket megszerezni, valamint alkalmazása - mint azt Porter [2001] is kifejti - lehetővé teszi bizonyos inputok viszonylag egyszerű módon történő megszerzését, így mérséklődnek a piacra lépési korlátok, könnyebbé válik a piacra való belépés, és felgyorsul a piacelérés.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Balogh, A. (2019) „A meghosszabbított kar: a vevőközeli funkciók outsourcingjának sajátosságai és a kihelyezési döntés operacionalizálhatóságának szempontjai”, Marketing & Menedzsment, 39(6), o. 51–60. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1357 (Elérés: 12 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix