A közszereplők arculatának kereskedelmi célú felhasználása: a merchandising

Szerzők

  • Levente Tattay

Absztrakt

A merchandising viszonylag új gazdasági jelenség, amely napjainkban egyre nagyobb teret nyer. A merchandising szóhasználat először angol és francia nyelvterületen jelent meg. Általában a gazdasági terminológia - Németország kivételével, ahol a merchandising szinonimájaként a Vermarktung szóösszetételt alkalmazzák ugyanezt a szakkifejezést használja. A merchandising lényegében arculatátvitelt jelent. Jól ismert személyek (Alain Delon, Jürgen Klinsmann, Gabriella Sabatini stb.), képzeletbeli vizuálisan megtestesített figurák (James Bond, Rambo, Kojak, Batman, Superman stb.), rajzfilmek és mesefigurák (Tom és Jerry, Mézga család, Süsü a sárkány, Asterix stb.) felhasználását jelenti az áruforgalomban. Az arculatátvitel nagy előnye, hogy a kérdéses jól ismert figurákat a fogyasztók árujelzőként is szívesen fogadják, egyaránt alkalmasak figyelemfelkeltésre, a vásárlók meggyőzésére és eladásösztönzésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Tattay, L. (2019) „A közszereplők arculatának kereskedelmi célú felhasználása: a merchandising”, Marketing & Menedzsment, 39(6), o. 61–66. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1358 (Elérés: 28 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix