A reklám versenyjogi megítélésének egyes kérdései

Szerzők

  • József Zavodnyik Gazdasági Versenyhivatal

Absztrakt

A reklám fogyasztókra gyakorolt hatásának vizsgálata tárgyában már több évtizede jelennek meg jelentős munkák hazánkban. Ennek köszönhetően a reklám kérdéseivel nem elsődlegesen, csak egy-egy különleges szempontból foglalkozók, bátran támaszkodnak a megjelent szakirodalomra, hiszen az alapvető külföldi írások magyarul is hozzáférhetőek, illetve a hazai szakemberek számos kitűnő tanulmányt, kötetet jelentettek meg e témakörhöz kapcsolódóan. A Versenytanács által meghozott határozatok közül számos a reklámmal kapcsolatos. Az alábbiakban - elsősorban a reklámmal összefüggésben magyarul megjelent munkák és a Versenytanács határozatainak felhasználásával - a fogyasztói döntéseket tisztességtelenül befolyásoló reklámok, s ezen belül a természetes személyeket nem gazdasági vagy szakmai tevékenységükkel összefüggésben megcélzó reklámok Versenytanács általi megítélésének egyes aspektusait kívánom áttekinteni.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-07

Hogyan kell idézni

Zavodnyik, J. (2019) „A reklám versenyjogi megítélésének egyes kérdései”, Marketing & Menedzsment, 37(3), o. 63–77. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1490 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix