Questions of Competition Law in Advertising
Abstract
A reklám fogyasztókra gyakorolt hatásának vizsgálata tárgyában már több évtizede jelennek meg jelentős munkák hazánkban. Ennek köszönhetően a reklám kérdéseivel nem elsődlegesen, csak egy-egy különleges szempontból foglalkozók, bátran támaszkodnak a megjelent szakirodalomra, hiszen az alapvető külföldi írások magyarul is hozzáférhetőek, illetve a hazai szakemberek számos kitűnő tanulmányt, kötetet jelentettek meg e témakörhöz kapcsolódóan. A Versenytanács által meghozott határozatok közül számos a reklámmal kapcsolatos. Az alábbiakban - elsősorban a reklámmal összefüggésben magyarul megjelent munkák és a Versenytanács határozatainak felhasználásával - a fogyasztói döntéseket tisztességtelenül befolyásoló reklámok, s ezen belül a természetes személyeket nem gazdasági vagy szakmai tevékenységükkel összefüggésben megcélzó reklámok Versenytanács általi megítélésének egyes aspektusait kívánom áttekinteni.