Questions of Competition Law in Advertising

Authors

  • József Zavodnyik Gazdasági Versenyhivatal

Abstract

A reklám fogyasztókra gyakorolt hatásának vizsgálata tárgyában már több évtizede jelennek meg jelentős munkák hazánkban. Ennek köszönhetően a reklám kérdéseivel nem elsődlegesen, csak egy-egy különleges szempontból foglalkozók, bátran támaszkodnak a megjelent szakirodalomra, hiszen az alapvető külföldi írások magyarul is hozzáférhetőek, illetve a hazai szakemberek számos kitűnő tanulmányt, kötetet jelentettek meg e témakörhöz kapcsolódóan. A Versenytanács által meghozott határozatok közül számos a reklámmal kapcsolatos. Az alábbiakban - elsősorban a reklámmal összefüggésben magyarul megjelent munkák és a Versenytanács határozatainak felhasználásával - a fogyasztói döntéseket tisztességtelenül befolyásoló reklámok, s ezen belül a természetes személyeket nem gazdasági vagy szakmai tevékenységükkel összefüggésben megcélzó reklámok Versenytanács általi megítélésének egyes aspektusait kívánom áttekinteni.

Downloads

Published

2019-12-07

How to Cite

Zavodnyik, J. (2019) “Questions of Competition Law in Advertising”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 37(3), pp. 63–77. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1490 (Accessed: 26 November 2024).

Issue

Section

M&M mix