Választási közvélemény-kutatások és előrejelzések 1998-ban
Absztrakt
A demokratikus választások akkor tudják a legjobban kifejezni az állampolgárok akaratát, ha a szavazók és a politikusok választások idején már jó előre sejtik, hogy több rokon párt közül melyiknél hasznosulhatnak legjobban a szavazatok: melyik kerülhet be a törvényhozásba, és melyik kerülhet olyan helyzetbe, ahonnan könnyebben befolyásolhatja a jövendő kormány összetételét. A köznek nem csak joga, de szüksége is van a közvélemény ismeretére. A politikusoknak is, különben aligha tudnának alkalmazkodni a választói akarathoz.
Mindehhez egyrészt politikai közvélemény-kutatásokra van szükség, másrészt arra, hogy meg tudjuk ítélni az általuk nyújtott közhasznú információk megbízhatóságát.
##submission.downloads##
Megjelent
2019-12-12
Hogyan kell idézni
Tóka, G. (2019) „Választási közvélemény-kutatások és előrejelzések 1998-ban”, Marketing & Menedzsment, 36(1), o. 27–39. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1602 (Elérés: 14 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Politika és marketing