Opinion research and forecasts for the election in 1998
Abstract
A demokratikus választások akkor tudják a legjobban kifejezni az állampolgárok akaratát, ha a szavazók és a politikusok választások idején már jó előre sejtik, hogy több rokon párt közül melyiknél hasznosulhatnak legjobban a szavazatok: melyik kerülhet be a törvényhozásba, és melyik kerülhet olyan helyzetbe, ahonnan könnyebben befolyásolhatja a jövendő kormány összetételét. A köznek nem csak joga, de szüksége is van a közvélemény ismeretére. A politikusoknak is, különben aligha tudnának alkalmazkodni a választói akarathoz.
Mindehhez egyrészt politikai közvélemény-kutatásokra van szükség, másrészt arra, hogy meg tudjuk ítélni az általuk nyújtott közhasznú információk megbízhatóságát.
Downloads
Published
2019-12-12
How to Cite
Tóka, G. (2019) “Opinion research and forecasts for the election in 1998”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 36(1), pp. 27–39. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1602 (Accessed: 23 December 2024).
Issue
Section
Politics and marketing