Opinion research and forecasts for the election in 1998

Authors

  • Gábor Tóka Közép-Európai Egyetem Politikatudományi Tanszék

Abstract

A demokratikus választások akkor tudják a legjobban kifejezni az állampolgárok akaratát, ha a szavazók és a politikusok választások idején már jó előre sejtik, hogy több rokon párt közül melyiknél hasznosulhatnak legjobban a szavazatok: melyik kerülhet be a törvényhozásba, és melyik kerülhet olyan helyzetbe, ahonnan könnyebben befolyásolhatja a jövendő kormány összetételét. A köznek nem csak joga, de szüksége is van a közvélemény ismeretére. A politikusoknak is, különben aligha tudnának alkalmazkodni a választói akarathoz.
Mindehhez egyrészt politikai közvélemény-kutatásokra van szükség, másrészt arra, hogy meg tudjuk ítélni az általuk nyújtott közhasznú információk megbízhatóságát.

Downloads

Published

2019-12-12

How to Cite

Tóka, G. (2019) “Opinion research and forecasts for the election in 1998”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 36(1), pp. 27–39. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1602 (Accessed: 7 July 2024).

Issue

Section

Politics and marketing