Fogyasztói értékek és vásárlói magatartás: a means-end chain elmélet bemutatása

Szerzők

  • Ágnes Neulinger BKÁE Marketing Tanszék

Absztrakt

Széleskörűen elfogadott, hogy az értékek fontos szerepet játszanak az emberi viselkedésben. A pszichológia, a szociológia és a szervezeti magatartás kutatásai során kiderült, hogy az értékek alátámasztják és megmagyarázzák az egyéni és a szervezeti magatartást. A means-end chain olyan módszer, amely bemutatja, hogy milyen kapcsolat áll fenn az egyén számára fontos értékek és a termékhasználat között. Diplomamunkám középpontjában ennek az elméleti rendszernek a bemutatása áll, majd ismertetem azt a kutatást, amelyet a módszer segítségével végeztem el. Vizsgálatom a felsőoktatásban hallgatók értékei és a vásárlási magatartásuk közötti kapcsolatot igyekezett feltárni. A kutatás célja az volt, hogy bemutassa a módszert magát, illetve kiderítse, hogy a felsőoktatásban tanulók esetében ez a hierarchikus struktúra hogyan néz ki.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Neulinger, Ágnes (2019) „Fogyasztói értékek és vásárlói magatartás: a means-end chain elmélet bemutatása”, Marketing & Menedzsment, 35(1), o. 30–35. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1643 (Elérés: 26 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Szakdolgozatok a Közgázról