Testet öltött tudás, avagy K+F és a marketing

Szerzők

  • Péter Bitter Veszprémi Egyetem Szervezési és Vezetési Tanszék

Absztrakt

Az elmúlt években nyilvánvalóvá vált, hogy azok a munkaszervezetek, melyek megfelelő hangsúlyt tudnak fektetni az innovációra, a kutatás-fejlesztésre, mint a vállalati stratégia fontos alkotóira, versenyelőnyre tesznek szert. Éppen ezért nélkülözhetetlen minden munkaszervezet számára a megfelelő innovációs stratégia kialakítása.
A dolgozat több oldalról igyekszik bemutatni a fejlesztésjelentőségét és összetettségét. Különböző vizsgálatokat végeztem a termék, a technológia és a szervezeti innováció területén, valamint az innovációt támogató humánpolitikában. A vizsgálatok alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a multinacionális cég magyarországi gyors növekedésére nincs megfelelően felkészülve a környezet, a magyar „szilíciumvölgy", nem áll rendelkezésre megfelelő számú és minőségű munkaerő, ami alacsonyabb kihozatalt és magasabb selejtet eredményez, mint amennyi elfogadható.
E vizsgálatok részleteiről adok számot, bemutatva a cég mintaszerű fejlesztési programját és innovációs stratégiáját.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-17

Hogyan kell idézni

Bitter, P. (2019) „Testet öltött tudás, avagy K+F és a marketing”, Marketing & Menedzsment, 34(4), o. 15–21. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1751 (Elérés: 24 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Magyar Marketing Műhelyek