Knowledge being realised - R+D and marketing

Authors

  • Péter Bitter Veszprémi Egyetem Szervezési és Vezetési Tanszék

Abstract

Az elmúlt években nyilvánvalóvá vált, hogy azok a munkaszervezetek, melyek megfelelő hangsúlyt tudnak fektetni az innovációra, a kutatás-fejlesztésre, mint a vállalati stratégia fontos alkotóira, versenyelőnyre tesznek szert. Éppen ezért nélkülözhetetlen minden munkaszervezet számára a megfelelő innovációs stratégia kialakítása.
A dolgozat több oldalról igyekszik bemutatni a fejlesztésjelentőségét és összetettségét. Különböző vizsgálatokat végeztem a termék, a technológia és a szervezeti innováció területén, valamint az innovációt támogató humánpolitikában. A vizsgálatok alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a multinacionális cég magyarországi gyors növekedésére nincs megfelelően felkészülve a környezet, a magyar „szilíciumvölgy", nem áll rendelkezésre megfelelő számú és minőségű munkaerő, ami alacsonyabb kihozatalt és magasabb selejtet eredményez, mint amennyi elfogadható.
E vizsgálatok részleteiről adok számot, bemutatva a cég mintaszerű fejlesztési programját és innovációs stratégiáját.

Downloads

Published

2019-12-17

How to Cite

Bitter, P. (2019) “Knowledge being realised - R+D and marketing”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 34(4), pp. 15–21. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1751 (Accessed: 28 November 2024).

Issue

Section

Hungarian Marketing Workshop 2000