Knowledge being realised - R+D and marketing
Abstract
Az elmúlt években nyilvánvalóvá vált, hogy azok a munkaszervezetek, melyek megfelelő hangsúlyt tudnak fektetni az innovációra, a kutatás-fejlesztésre, mint a vállalati stratégia fontos alkotóira, versenyelőnyre tesznek szert. Éppen ezért nélkülözhetetlen minden munkaszervezet számára a megfelelő innovációs stratégia kialakítása.
A dolgozat több oldalról igyekszik bemutatni a fejlesztésjelentőségét és összetettségét. Különböző vizsgálatokat végeztem a termék, a technológia és a szervezeti innováció területén, valamint az innovációt támogató humánpolitikában. A vizsgálatok alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a multinacionális cég magyarországi gyors növekedésére nincs megfelelően felkészülve a környezet, a magyar „szilíciumvölgy", nem áll rendelkezésre megfelelő számú és minőségű munkaerő, ami alacsonyabb kihozatalt és magasabb selejtet eredményez, mint amennyi elfogadható.
E vizsgálatok részleteiről adok számot, bemutatva a cég mintaszerű fejlesztési programját és innovációs stratégiáját.