A betegek együttműködési készségének szerepe az egészségügyi marketingben

Szerzők

  • Judit Simon BKAE Marketing Tanszék
  • Zoltán Lantos Knoll Hungária Kereskedelmi Képviselet

Absztrakt

A gyógyszer- és egészségügyi marketingben nagy figyelmet fordítanak a beteg és az orvos illetve gyógyszerész kapcsolatára olyan kérdések vizsgálatakor, mint a beteg orvoshoz fordulási illetve gyógyszervásárlási szokása, vagy az orvos gyógyszerrendelési szokása. Kevesebbet foglalkoznak a beteggel attól kezdve, amint elhagyja a rendelőt illetve a gyógyszer- tárat, vagyis azzal a folyamattal, amikor a beteg otthon, felügy elet nélkül, elkezdi a gyógyulási vagy rehabilitációsfolyamatot, amikor az orvos által rendelt terápiát alkalmazza. Ebben a folyamatban nagy szerepe van a betegnek, mégpedig annak, hogy mennyiben 1 valósítja meg az orvos rendelkezését, előírásszerűén beveszi-e a gyógyszereit, illetve betartja-e azokat az előírásokat, amelyek részét képezik a terápiának.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-17

Hogyan kell idézni

Simon, J. és Lantos, Z. (2019) „A betegek együttműködési készségének szerepe az egészségügyi marketingben”, Marketing & Menedzsment, 34(2), o. 26–32. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1816 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

30 éves a Közgáz Marketing Tanszéke

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei