A szolgáltatások fejlődésének új irányai

Szerzők

  • Zoltán Gyöngyösy Miskolci Egyetem Marketing Tanszék

Absztrakt

Hiába is próbálkoznánk meg vele, egyikünk sem tudja kivonni magát az egyre újabb - azaz szebb, több funkciót ellátó, biztosságosabb, megbízhatóbb, gazdasá­gosabb stb. - termékek hatása alól. A tehetősebbek azonnal cserélnek, ha megjelenik az új generáció a szórakoztató elektronikában, a számítástechnikában, a gépkocsiban, a divatfazonokban és színekben. A szerényebb lehetőségnek is számon tartják a változásokat, tervezik a cserét, bár számukra ez csak az új termékek bevezetésének időpontjától eltelt rövidebb-hosszabb idő elteltével válik lehetővé. Jól tudják ezt a gyártók marketingszakemberei, akik egyre nagyobb ráfordítással igyekeznek feltárni a potenciális vásárlói rétegek méretét, vásárlási szokásait, márkahűségét, fizetőképességét, hogy megfelelően célzott marketingakciókat indíthassanak. Kiemelhetik termékeik előnyös oldalait a versenyben. Egy-egy versenyparaméter piactudatos megtervezésével megfelelő muníciót adhatnak a marketingakciókat tervező szakemberek kezébe. Egy árumintavásár, reprezentatív bemutató vagy egy kiállítás módot nyújt arra, hogy bemutassuk az új „csodát", hogy testközelbe hozzuk, tapinthatóvá és kipróbálhatóvá tegyük, hogy félre nem érthető módon vágyat ébresszünk az új termék birtoklása iránt.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Gyöngyösy, Z. (2019) „A szolgáltatások fejlődésének új irányai”, Marketing & Menedzsment, 33(5), o. 4–7. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1868 (Elérés: 26 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Magyar Marketing Műhelyek