Szolgáltató vállalkozások piaci stratégiája

Szerzők

  • Zoltán Gyöngyösy Miskolci Egyetem Marketing Intézet Marketing Stratégia és Kommunikáció Tanszék

Absztrakt

A vállalati stratégiaalkotás célja, módszerei (és haszna) szakmai körökben közismertek és viszonylag széles körben alkalmazott gyakorlat a piaci környezetben működő vállalkozásoknál. Az irányító stratéga akkor is rendelkezik stratégiával, ha ennek nincs ilyen névre keresztelt dokumentuma a vállalkozásnál. Ez persze fontos lehet, de sokkal fontosabb, hogy a vállalkozás parancsnoki pontjain ülő kulcsemberek jól ismerjék a haladás (fejlődés és nem mindig feltétlenül növekedés) irányát, módját, erőforrásainak jellegét és mértékét. Ezekhez elsősorban a saját vállalkozás potenciális képességeinek ismerete, továbbá a versenytársak hasonló jellemzőinek feltárása és figyelembevétele, illetve a vevőkör igényeinek folyamatos megismerése, befolyásolása majd kielégítése szükséges.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-11

Hogyan kell idézni

Gyöngyösy, Z. (2019) „Szolgáltató vállalkozások piaci stratégiája”, Marketing & Menedzsment, 36(3), o. 26–30. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1557 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketing és stratégia