Market strategies of services companies

Authors

  • Zoltán Gyöngyösy Miskolci Egyetem Marketing Intézet Marketing Stratégia és Kommunikáció Tanszék

Abstract

A vállalati stratégiaalkotás célja, módszerei (és haszna) szakmai körökben közismertek és viszonylag széles körben alkalmazott gyakorlat a piaci környezetben működő vállalkozásoknál. Az irányító stratéga akkor is rendelkezik stratégiával, ha ennek nincs ilyen névre keresztelt dokumentuma a vállalkozásnál. Ez persze fontos lehet, de sokkal fontosabb, hogy a vállalkozás parancsnoki pontjain ülő kulcsemberek jól ismerjék a haladás (fejlődés és nem mindig feltétlenül növekedés) irányát, módját, erőforrásainak jellegét és mértékét. Ezekhez elsősorban a saját vállalkozás potenciális képességeinek ismerete, továbbá a versenytársak hasonló jellemzőinek feltárása és figyelembevétele, illetve a vevőkör igényeinek folyamatos megismerése, befolyásolása majd kielégítése szükséges.

Downloads

Published

2019-12-11

How to Cite

Gyöngyösy, Z. (2019) “Market strategies of services companies”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 36(3), pp. 26–30. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1557 (Accessed: 7 July 2024).

Issue

Section

Marketing és strategy