Tanuló szervezetek és a marketing

Szerzők

  • Péter Bittner VE Szervezési és Vezetési Tanszék

Absztrakt

Hogy változik a világ, benne a vezetői orientáció! Nemrég Kotler még azt írta, hogy „az a vállalat fogja a legjobb teljesítményt nyújtani, amelyik a fogyasztók nézőpontjából a legnagyobb értéket tudja termelni és ezt hosszú távon fenn is tudja tartani". Az informatika robbanásszerű fejlődése e megállapítást azzal fejlesztette tovább, hogy kiegészítette az információszerzés gyorsaságával. Vagyis az a szervezet őrzi meg pozícióját vagy előzi meg versenytársait, amelyik előbb jut információhoz. Az emberierőforrás-menedzsmentnek, mint vezetési irányzatnak a megjelenése pedig ezt azzal egészítette ki, hogy nem elég az információk gyors megszerzése, de azokat felhasználni is tudni kell. A vezetői orientáció változik, de a lé­nyeg ugyanaz marad. A fogyasztói, piaci igények VÁLTOZÁSÁ-ról kell gyorsan információt szerezni, és tudni kell azt feldolgozni. így teremtődik egy „új" kapcsolat a marketing és a személyzeti részleg között.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Bittner, P. (2019) „Tanuló szervezetek és a marketing”, Marketing & Menedzsment, 33(5), o. 11–14. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1871 (Elérés: 26 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Magyar Marketing Műhelyek