Learning Organisations and Marketing

Authors

  • Péter Bittner VE Szervezési és Vezetési Tanszék

Abstract

Hogy változik a világ, benne a vezetői orientáció! Nemrég Kotler még azt írta, hogy „az a vállalat fogja a legjobb teljesítményt nyújtani, amelyik a fogyasztók nézőpontjából a legnagyobb értéket tudja termelni és ezt hosszú távon fenn is tudja tartani". Az informatika robbanásszerű fejlődése e megállapítást azzal fejlesztette tovább, hogy kiegészítette az információszerzés gyorsaságával. Vagyis az a szervezet őrzi meg pozícióját vagy előzi meg versenytársait, amelyik előbb jut információhoz. Az emberierőforrás-menedzsmentnek, mint vezetési irányzatnak a megjelenése pedig ezt azzal egészítette ki, hogy nem elég az információk gyors megszerzése, de azokat felhasználni is tudni kell. A vezetői orientáció változik, de a lé­nyeg ugyanaz marad. A fogyasztói, piaci igények VÁLTOZÁSÁ-ról kell gyorsan információt szerezni, és tudni kell azt feldolgozni. így teremtődik egy „új" kapcsolat a marketing és a személyzeti részleg között.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Bittner, P. (2019) “Learning Organisations and Marketing”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 33(5), pp. 11–14. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1871 (Accessed: 5 October 2024).

Issue

Section

Hungarian Marketing Workshop 2000